Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Αγαπημένες ταινίες του 2014

Σημειώσεις
- Οι ταινίες είναι με βαθμολογία από 3,5 και πάνω (στην κλίμακα του 5), δηλαδή αυτές που με ενθουσιάζουν για κάποιο λόγο.

4,5/5: Εξαιρετική
  • '71 -- Yann Demange
  • Μέχρι το τέλος // The Homesman -- Tommy Lee Jones
  • Το κορίτσι που εξαφανίστηκε // Gone Girl -- David Fincher  
  • Το διαζύγιο: Η δίκη της Viviane Amsalem // Gett -- Ronit Elkabetz, Shlomi Elkabetz
  • Cowspiracy: The Sustainability Secret -- Kip Andersen, Keegan Kuhn
4/5: Πολύ καλή
  • Calvary -- John Michael McDonagh
  • Mommy -- Xavier Dolan
  • Leviathan // Leviafan -- Andrey Zvyagintsev
  • Μεγαλώνοντας // Boyhood -- Richard Linklater
  • Χωρίς μέτρο // Whiplash -- Damien Chazelle
  • Birdman ή η απρόσμενη αρετή της αφέλειας // Birdman -- Alejandro Gonzalez Inarritu
  • Captain America 2: Ο Στρατιώτης του Χειμώνα // Captain America: The Winter Soldier -- Anthony Russo, Joe Russo
  • Ο πλανήτης των πιθήκων: Η αυγή // Dawn of the Planet of the Apes -- Matt Reeves
  • Ταξιδιώτης στον χρόνο // Predestination -- Michael Spierig, Peter Spierig 
  • Ιστορίες για αγρίους // Relatos salvajes -- Damian Szifron 
  • Εμφυτο ελάττωμα // Inherent Vice -- Paul Thomas Anderson 
  • Με σειρά εξαφάνισης // Kraftidioten -- Hans Petter Moland
  • Το μικρό νησί // La isla mínima -- Alberto Rodriguez 
  • Ο ηλίθιος // Durak -- Yuriy Bykov 
  • Τα χρυσά μας χρόνια // Trois souvenirs de ma jeunesse -- Arnaud Desplechin
3,5/5: Αρκετά καλή
  • Ξενοδοχείο Grand Budapest // The Grand Budapest Hotel -- Wes Anderson
  • Στα όρια του αύριο // Edge of Tomorrow -- Doug Liman 
  • Ο Νο 1 καταζητούμενος // A Most Wanted Man -- Anton Corbijn 
  • Φύλακες του γαλαξία // Guardians of the Galaxy -- James Gunn 
  • Ο μπαμπούλας // The Babadook -- Jennifer Kent 
  • Το παιχνίδι της μίμησης // The Imitation Game -- Morten Tyldum 
  • Η αγάπη είναι παράξενη // Love Is Strange -- Ira Sachs 
  • Χειμερία νάρκη // Kis uykusu -- Nuri Bilge Ceylan
  • Στα χρόνια της βίας // A Most Violent Year -- J.C. Chandor 
  • Με την πρώτη ματιά // Hoje Eu Quero Voltar Sozinho -- Daniel Ribeiro 
  • Σου `ρχεται // It Follows -- David Robert Mitchell 
  • Οι σταθμοί του σταυρού // Kreuzweg -- Dietrich Bruggemann 
  • Όσο είμαστε νέοι // While We're Young -- Noah Baumbach 
  • Οικογενειακές ανισορροπίες // Infinitely Polar Bear -- Maya Forbes
  • Το μάθημα // Urok -- Kristina Grozeva, Petar Valchanov 
  • Citizenfour -- Laura Poitras 
  • Η όψη της σιωπής // The Look of Silence -- Joshua Oppenheimer

2 σχόλια:

  1. Η ταινία Gone Girl σε ό,τι έχει να κάνει με την πλοκή της - κατά την ταπεινή μου γνώμη - είναι αρκετά εξεζητημένη. Το δε τέλος της, δε διαθέτει τη στοιχειώδη αληφάνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκ πρώτης όψεως δεν έχεις κι άδικο για την εξεζητημένη της πλοκή αλλά από την άλλη όμως πιστεύω ότι δικαιολογείται καθώς πρόκειται για ένα περίπλοκο μυθιστόρημα με τόσο ιδιαίτερη ιστορία και χαρακτηριστικά.

    Για το τέλος της να φανταστώ ότι μιλάς --- SPOILER--- από την στιγμή που εμφανίστηκε στον άντρα της κι έπειτα. Σίγουρα σε μια τέτοια ταινία με μια τόσο πολύπλοκη ιστορία μπορούν να υπάρξουν αναληθοφάνειες. Π.χ. μια σχετικά τρανταχτή αναληθοφάνεια είναι η ευκολία με την οποία την σκαπουλάρει από την ανάκριση όπου θα μπορούσαν άνετα να είχαν ανακαλύψει τι πραγματικά είχε γίνει. Το θέμα όμως είναι, για μένα, το πώς εντάσσονται (ή και ερμηνεύονται) οι εκάστοτε αναληθοφάνεις στο όλο σύστημα (αφηγηματικό, θεματικό, υφολογικό) της ταινίας. Τώρα όσον αφορά το ότι κατάληξαν εντούτοις να είναι μαζί ύστερα από όλα αυτά το θεωρώ ιδανικό διότι το συμπέρασμα που βγάζω είναι ότι ήταν εθισμένοι ο ένας στον άλλον και σε συνδυασμό με τα θέματα που καυτηριάζει (τον θεσμό του γάμου, την δύναμη των ΜΜΕ) ενισχύει ακόμα περισσότερο τον θεματικό πυρήνα της ταινίας: ότι το φαίνεσθε επικρατεί του είναι και ότι το πρώτο έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη/εξουσία από το δεύτερο. Με απλά λόγια θριαμβεύει η υποκρισία. --- SPOILER---

    ΑπάντησηΔιαγραφή