Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Αγαπημένες ταινίες του 1975

Σημειώσεις
- Οι ταινίες είναι με βαθμολογία από 3,5 και πάνω (στην κλίμακα του 5), δηλαδή αυτές που με ενθουσιάζουν για κάποιο λόγο.


5/5: Αριστούργημα

  • Barry Lyndon -- Stanley Kubrick
  • Βαθύ κόκκινο // Profondo rosso -- Dario Argento
  • Στη φωλιά του κούκου // One Flew Over the Cuckoo's Nest -- Milos Forman
  • Ανατριχίλες // Shivers -- David Cronenberg
  • Τα σαγόνια του καρχαρία // Jaws -- Steven Spielberg
4,5/5: Εξαιρετική
  • Shampoo -- Hal Ashby
  • Σκυλίσια μέρα // Dog Day Afternoon -- Sidney Lumet
  • Επτά αινίγματα για τον ντετέκτιβ Χάρι // Night Moves -- Arthur Penn
  • Nashville, η πόλη των εκπλήξεων // Nashville -- Robert Altman
4/5: Πολύ καλή
  • Dersu Uzala -- Akira Kurosawa
  • Smile -- Michael Ritchie
  • Ο άνθρωπος που θα γινόταν βασιλιάς // The Man Who Would Be King -- John Huston
  • Οι τρεις μέρες του κόνδορα // Three Days of the Condor -- Sydney Pollack
  • Το μυστικό του βράχου των κρεμασμένων // Picnic at Hanging Rock -- Peter Weir
  • Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ // Die verlorene Ehre der Katharina Blum -- Volker Schlondorff, Margarethe von Trotta
  • Η μάχη της Χιλής: Μέρος 1 - Η εξέγερση της Μπουρζουαζίας // La batalla de Chile: La lucha de un pueblo sin armas - Primera parte: La insurrecion de la burguesia -- Patricio Guzman 
  • One Hundred Days After Childhood // Sto dney posle detstva -- Sergey Solovev 
  • Κούρσα με τον Διάβολο // Race with the Devil -- Jack Starrett 
  • Tο παιχνίδι της τύχης // Faustrecht der Freiheit -- Rainer Werner Fassbinder
3,5/5: Αρκετά καλή
  • Η επιστροφή του Ροζ Πάνθηρα // The Return of the Pink Panther -- Blake Edwards
  • Οι γυναίκες του Στέπφορντ // The Stepford Wives -- Bryan Forbes
  • Σάλο, 120 μέρες στα σόδομα // Salo o le 120 giornate di Sodoma -- Pier Paolo Pasolini
  • Οι εντιμότατοι φίλοι μου // Amici miei -- Mario Monicelli
  • Ο Πασκουαλίνο και οι 7 καλλονές // Pasqualino Settebellezze -- Lina Wertmuller
  • Manila in the Claws of Light // Maynila: Sa mga kuko ng liwanag -- Lino Brocka

9 σχόλια:

  1. 1.Salo o le 120 giornate di Sodoma (5: Αριστουργημα).Σε ενα αλλο βλογγ ειχα γγραξει το εξης σχολιο:
    "Μεσα απο τα σαδομαζοχιστικα οργια, τα βασανιστηρια και τις κοπρολαγνειες ο Παζολινι εξεφρασε τις πολιτικες και κοινωνικες αντιληψεις του, για τις οποιες και πεθανε.Η ταινια ειναι πραγματικα ενα σκοτεινο γοητευτικο αριστουργημα γεματο συμβολισμους.Οι ιδιοτητες των βασανιστων ειναι οι ακρογωνιαιοι λιθοι ενος φασιστικου συστηματος.Η παντρεια τους με τα παιδια τους(κλειστο το αιμα του φασισμου,δεν αλλαζει οποτε ειναι αναποφευκτα και αρρωστο),τα διαγγελματα τους,τα ρουφιανιλικια των φυλακισμενων,η εκτελεση του νεαρου που πηδιεται με την ΑΝΤΙΘΕΤΟΥ φιλου υπηρετρια και η γροθια που υψωνει,το τελικο-επιτηδες μουγγο-κρεσεντο βιας.Ολα συνθετουν ενα ψηφιδωτο που αν το κοιταξεις ολοκληρωμενο ειναι ο ταυρος του φασισμου.Το φιναλε μου εμεινε χαραγμενο στη μνημη μου για πολλα χρονια.Η πιο αγαπημενη μου ταινια του Παζολινι.
    ΟΟΟΟΟΥΥΥΥΥΦΦΦΦΦ!!!!Τα ειπα και ησυχασα!Εσενα ποια ειναι τα συναισθηματα σου γι' αυτη την ταινια;"
    1.Salò o le 120 Giornate di Sodoma (5: Αριστουργημα)
    2.Uccellacci e uccellini (5: Αριστουργημα)
    3.Il Vangelo Secondo Matteo (5: Αριστουργημα)
    4.Accattone (4,5: Πολυ καλη +)
    5.Teorema (4,5: Πολυ καλη +)
    6.Mamma Roma (4: Πολυ καλη)
    7.Edipo re (4: Πολυ καλη)
    8.Porcile (4: Πολυ καλη)
    9.Medea (3,5: Καλη +)
    10.Il Fiore delle Mille e una Notte (3: Καλη)
    11.I Racconti di Canterbury (2,5: Απλως ενδιαφερουσα +)

    Εχω δει επισης το ντοκιμαντερ Comizi d'amore (7.5/10).
    Θα δω συντομα και το "Δεκαημερο"

    Τις υπολοιπες ταινιες θα τις σχολιασω αργοτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 2.Barry Lyndon 5/5
    Η 2η πιο αγαπημενη μου του Kubrick και η πιο αγαπημενη μου ταινια εποχης.Τρεις ωρες και δε βαρεθηκα ουτε λεπτο!Με κομμενη την ανασα παρακολουθουσα τις σοκαριστικες ιστοριες που αντιμετωπιζε ο Μπαρι.Το πρωτο μερος ειναι πιο "περιπετειωδης".Το δευτερο ειναι παρα πολυ συγκινητικο.Το φιναλε ειναι συγκλονιστικο.Μολις τελειωσε η ταινια ειχα μεινει με το στομα ανοιχτο και προσπαθουσα να διαπιστωσω την ταινιαρα που μολις ειχα δει!!Η λεξη "αριστουργημα" ειναι πολυ μικρη για να χαρακτηρισεις αυτη την ταινια...

    3.Jaws 4.5/5
    Ο Spielberg ποτε δε με ενθουσιασε, εκτος απο τον Καρχαρια και τον πρωτο Ιντιανα Τζοουνς.Τρομερα σκηνοθεσια.Αυθεντικος τρομος και πολυ σασπενς.Η απολυτη υπερταινιαρα.Κριμα που τα σικουελ ηταν τοσο αδυναμα.

    4.One Flew Over the Cuckoo's Nest 4/5
    Την περιμενα πολυ καλυτερη, παντως.Δυνατη και συγκλονιστικη.Ανηκει στην κατηγορια ταινιων, οπως "Ο Ατιθασος", "Επαναστατης Χωρις Αιτια" κτλπ.Αλλα, το φιναλε ηταν απιστευτα παραλογο.Η ταινια χανει πολυ απο αυτο.Επισης, πιστευω οτι δεν αξιζε τοσα πολλα Οσκαρ.Αντε να καταλαβω τo Οσκαρ Καλυτερου Α' Ανδρικου Ρολου (φοβερος ο Nicholson).Aλλα, πιστευω οτι το Οσκαρ Καλυτερης Ταινιας θα μπορουσε να παει ανετα στο Μπαρι Λιντον η στα Σαγονια του Καρχαρια (το Σαλο ηταν λιγακι δυσκολο να παρει Οσκαρ :ρ).Επισης το σεναριο δεν ηταν κατι το ιδιαιτερο, ενω η Φλετσερ ηταν απιστευτα εκνευριστικη και δεν χρειαζοταν να παρει Οσκαρ.Τελος παντων...

    5.The Return of the Pink Panther 3.5/5
    Αλλη μια διασκεδαστικη ταινια της μακροσκελους σειρας.Ξεκαρδιστικα σουρεαλιστικα γκαγκς.

    6.Dersu Uzala 3.5/5
    Σιγουρα, δεν ειναι απο τις πιο αγαπημενες μου του Kurosawa.Πολυ ενδιαφερουσα περιπετεια, αλλα γερασμενη σκηνοθεσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για το Σαλο τα είπες όλα εσύ. Βέβαια εμένα μου άρεσε λιγότερο. Από τις πιο σοκαριστικές ταινίες που έχω δει ποτέ μου, η οποία και του στοίχησε την ίδια του την ζωή. Τελικά ήταν πολύ βαρύ το τίμημα.

    1) Mamma Roma (4/5)
    2) Accattone (3,5/5)
    3) Salo o le 120 giornate di Sodoma (3,5/5)
    4) Il vangelo secondo Matteo (2,5)
    5) Teorema (2/5)
    6) Il Decameron (1,5)

    2.Barry Lyndon - Συμφωνώ με την μόνη διαφορά ότι εμένα είναι εκτός 5άδας των αγαπημένων μου ταινιών του.

    3.Jaws - Έχω αλλάξει εδώ και καιρό την βαθμολογία του, αλλά είχα ξεχάσει να την αλλάξω κι εδώ. Δεν το περίμενα να σου αρέσει τόσο πολύ. Για τα σίκουελ θα συμφωνήσω μαζί σου.

    4.One Flew Over the Cuckoo's Nest - Διαφωνώ σχεδόν σε όλα. Το φινάλε ήταν απίστευτο και ήταν αυτό που απογείωσε την ταινία. Πιστεύω ότι άξιζε όλα τα όσκαρ που πήρε, το σεναριο ηταν υποδειγματικό όπου υπηρετούσε στο έπακρο την όλη νοσηρή κατάσταση που επικρατούσε στο ίδρυμα, ενω η Φλετσερ ήταν ανατριχιαστική στον ρόλο της "κακής".

    5.The Return of the Pink Panther - Μία από τα ίδια.

    6.Dersu Uzala - Δεν θα την έλεγα γερασμένη αλλά λιτή, μεστή και απόλυτα προσηλωμένη στην πανανθρώπινη πλευρά της ιστορίας της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η πιο σοκαριστικη ταινια που εχω δει!
    Γουσταρω πολυ τον Pasolini γιατι ηταν τοσο αιρετικος, ρυψοκινδυνος και τα ελεγε εξω απο τα δοντια!!Προσφατα προσθεθηκε στη λιστα με τους 11 πιο αγαπημενους μου σκηνοθετες.Δεν εχει βρεθει ο δολοφονος του.Το "Ευαγγελιο" γιατι δεν σου αρεσε;Το "Θεωρημα" ειναι μια αψογα καμουφλαρισμενη σατιρα της αστικης ταξης, οπως και το "Porcile".Το "Δεκαημερο" τοσο χαλια ειναι;Το εχω και θα το δω για να ολοκληρωσω τη φιλμογραφια του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Mηπως εχεις διαβασει το βιβλιο του Μαρκησιου ντε Σαντ;Εγω δεν το εχω διαβασει, αλλα θα ηθελα να το διαβασω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όπως είχα γράψει σ’ ένα μπλογκ για “Ευαγγελιο”:

    “Κι εγώ θαυμάζω τον τρόπο που γύρισε ο Παζολίνι την ταινία, δηλαδή, την απλότητά της, την πολύ καλή σκηνοθεσία του Παζολίνι που όπως είπες κι εσύ είχε εμφανή τα σημάδια του νεορεαλισμού, τον ερασιτεχνισμό των ηθοποιών, τα φυσικά τοπία. Ωστόσο το θέμα της ταινίας δεν είναι από εκείνα που με ελκύουν ώστε να πω ότι μου άρεσε. Είναι απλά θέμα προσωπικού γούστου. Αλλά είναι πραγματικά μαγκιά του που έκανε μια ταινία που έχει χαρακτηριστεί ως η πιο πιστή μεταφορά με θέμα την ζωή του Ιησού στον κινηματογράφο ενώ ο ίδιος ήταν άθεος.”

    Το "Δεκαημερο" ήταν εντελώς έξω από τα γούστα μου.

    Όχι δεν το έχω διαβάσει. Γενικά δεν διαβάζω βιβλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αφου δεν σου αρεσε το θεμα γιατι βαθμολογεις με πολυ υψηλες βαθμολογιες αλλες ταινιες για το Χριστο;Του Τζεφιρελι (π.χ.) το εχεις βαθμολογησει με 5!Παρ' ολα αυτα συμφωνω με αυτα που λες (η κινηματογραφηση, η απλοτητα, η σκηνοθεσια κ.τ.λπ.).

    Το "Δεκαημερο" ειναι κωμωδια;

    Ουτε εγω διαβαζω, αλλα αυτο θελω πολυ να το διαβασω!Εχω ακουσει πως ειναι πολυ πιο προκλητικο απο την ταινια!!!!

    "Τελικά ήταν πολύ βαρύ το τίμημα."

    Παντως, δεν ειναι σιγουρο πως δολοφονηθηκε για την ταινια.Καποιοι λενε πως τον δολοφονησε ενας εραστης του (ο Παζολινι ηταν ομοφυλοφιλος), αλλοι λενε γιατι ηταν κομμουνιστης και αλλοι λενε για την ταινια.Ποιος ξερει;
    Γενικα ο Παζολινι ειχε μια σχεση με τον υποκοσμο......

    Παντως μου αρεσε πολυ που γυρισε αυτην την ταινια και τον θαυμαζω ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ως πρωσοπικοτητα.Μεγαλος αδικοχαμενος δημιουργος.Ειχα διαβασει και καποια ποιηματα του παλαιοτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Την έχω αλλάξει την βαθμολογία της ταινίας του Τζεφιρελι εδώ και κάποιο καιρό. Εεε δεν είναι και ο ποιο ελκυστικός τρόπος κινηματογράφησης ώστε να μου αρέσει αρκετά. Εξάλλου είναι μια ιστορία που την έχω δει εκατοντάδες φορές στον κινηματογράφο.

    Όχι δεν είναι κωμωδία. Όμως, αν θυμάμαι καλά έχει μια δόση σατυρικού χιούμορ σε κάποια σημεία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "δεν είναι και ο ποιο ελκυστικός τρόπος κινηματογράφησης."

    Προτιμω 1000 φορες τον τροπο αυτο για να διηγηθεις την ιστορια του Ιησου, παρα τις βαρυγδουπες, τριωρες, φανταχτερες, επικες ταινιες που μιλουν για τον Χριστο.Ο Παζολινι παρουσιαζει εναν Ιησου με δυναμη στο λογο και οχι με σουπερ δυναμεις!!!

    "είναι μια ιστορία που την έχω δει εκατοντάδες φορές στον κινηματογράφο."

    Την εχω δει αρκετες φορες, αλλα ποτε δε με ενθουσιασε.Μονο η ταινια του Παζολινι μου αρεσε πραγματικα.Εξαλλου αλλιως βλεπει αυτη την ιστορια ενς αθεος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή