Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Αγαπημένες ταινίες του 1940

Σημειώσεις
- Οι ταινίες είναι με βαθμολογία από 3,5 και πάνω (στην κλίμακα του 5), δηλαδή αυτές που με ενθουσιάζουν για κάποιο λόγο.


5/5: Αριστούργημα

  • Rebecca -- Alfred Hitchcock
  • Τα σταφύλια της οργής // The Grapes of Wrath -- John Ford
4,5/5: Εξαιρετική
  • Ο μεγάλος δικτάτωρ // The Great Dictator -- Charles Chaplin
4/5: Πολύ καλή
  • Το γράμμα // The Letter -- William Wyler
3,5/5: Αρκετά καλή
  • The Mortal Storm -- Frank Borzage
  • Ξένος ανταποκριτής // Foreign Correspondent -- Alfred Hitchcock
  • Το δράμα μιας γυναίκας // Kitty Foyle: The Natural History of a Woman -- Sam Wood
  • Το μαγαζάκι της κεντρικής οδού // The Shop Around the Corner -- Ernst Lubitsch
  • Ο αετός των θαλασσών // The Sea Hawk -- Michael Curtiz
  • Εγωισμός και προκατάληψη // Pride and Prejudice -- Robert Z. Leonard

15 σχόλια:

  1. 1.Ο Μεγαλος Δικτατωρ(5:Αριστουργημα).Η καλυτερη αντιπολεμικη σατυρα ολων των εποχων.Το φιναλε απιστευτο.
    2.Ρεββεκα(4:Πολυ καλη).Απο τα καλυτερα του Χιτσκοκ.
    Τα υπολοιπα που αναφερεις δεν τα εχω δει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το "The Great Dictator" μου άρεσε πολύ αλλά όχι τόσο πολύ όσο θα περίμενα. Συμφωνώ ότι είναι η καλύτερη αντιπολεμική σάτιρα όλων των εποχών. Το φινάλε ήταν όντως απίστευτο αλλά το βρήκα λιγάκι μακροσκελές.
    Για μένα το "Rebecca" είναι μες στις 4-5 καλύτερες ταινίες του Hitchcock.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγω πιστευω,πως σωστα ειναι μακροσκελες.Εγω την πρωτη φορα που το ειδα επαθα ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΜΟΥ.Απιστευτη ταινια,προφητικη.Ο Τσαπλιν ηταν πολυ μπροστα απο την εποχη του.Ακομα και σημερα ειναι πιο μπροστα.
    Οι καλυτερες ταινιες του Χιτσκοκ,κατα τη γνωμη μου.
    1.Ο Δεσμωτης του Ιλιγγου(5:Αριστουργημα).
    2.Στη Σκια των Τεσσαρων Γιγαντων(5:Αριστουργημα).
    3.Νοτοριους(5:Αριστουργημα).
    4.Σιωπηλος Μαρτυρας(5:Αριστουργημα).
    5.Ψυχω(5:Αριστουργημα).
    6.Ο Αγνωστος του Εξπρες(5:Αριστουργημα).
    7.Τηλεφωνησατε Ασφαλεια Αμεσου Δρασεως(5:Αριστουργημα).
    8.Ρεβεκα(4,5:Πολυ καλη +)
    9.Τα 39 Σκαλοπατια(4:Πολυ καλη).
    10.Τα Πουλια(4:Πολυ καλη).
    11.Η Εξαφανιση της Κυριας(4:Πολυ καλη).
    12.Σκια Αμφιβολιας(4:Πολυ καλη).
    13.Η Θηλια(4:Πολυ καλη).
    14.Μαρνι(4:Πολυ καλη).
    15.Δεκατρια Εγκληματα Ζητουν Ενοχο(3,5:Καλη +).

    Μερικες που δεν με εντυπωσιασαν(κυριως ειναι αυτες που γυρισε στο τελος της καριερας του):
    1.Σχισμενο Παραπετασμα(1,5:Μετριοτατη +).
    2.Τοπαζ(1,5:Μετριοτατη +).
    3.Υποθεση Παρανταιν(1,5:Μετριοτατη +).
    4.Family Plot(2:Απλα ενδιαφερουσα).
    5.Ο Κυριος και η Κυρια Σμιθ(2:Απλα ενδιαφερουσα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ θα πρόσθετα ότι το έργο του Τσάπλιν είναι διαχρονικό και πάντα επίκαιρο.

    Οι έξι ταινίες του Hitchcock που έχω βάλει 5 και με σειρά προτιμήσεως:
    1) Ψυχώ
    2) Vertigo
    3) Rebecca
    4) Strangers on a Train
    5) Spellbound
    6) North by Northwest

    Η δικιά μου βαθμολογία στις ταινίες που ανέφερες:
    1.Ο Δεσμωτης του Ιλιγγου (5: Αριστουργημα).
    2.Στη Σκια των Τεσσαρων Γιγαντων (5: Αριστουργημα).
    3.Νοτοριους (4: Πολυ καλη).
    4.Σιωπηλος Μαρτυρας (4,5: Πολυ καλη +).
    5.Ψυχω (5: Αριστουργημα).
    6.Ο Αγνωστος του Εξπρες(5:Αριστουργημα).
    7.Τηλεφωνησατε Ασφαλεια Αμεσου Δρασεως(4: Πολυ καλη).
    8.Ρεβεκα(5: Αριστουργημα)
    9.Τα 39 Σκαλοπατια(4:Πολυ καλη).
    10.Τα Πουλια(4,5:Πολυ καλη +).
    11.Η Εξαφανιση της Κυριας(3,5: Καλη +).
    12.Σκια Αμφιβολιας(3,5: Καλη +).
    13.Η Θηλια(3,5: Καλη +).
    14.Μαρνι(3,5: Καλη +).
    15.Δεκατρια Εγκληματα Ζητουν Ενοχο(3: Καλη).

    Μερικες που δεν με εντυπωσιασαν(κυριως ειναι αυτες που γυρισε στο τελος της καριερας του):
    1.Σχισμενο Παραπετασμα(3,5: Καλη +).
    2.Τοπαζ(2,5: Απλώς ενδιαφέρων +).
    3.Υποθεση Παρανταιν(3: Καλη).
    4.Family Plot(3,5: Καλη +).
    5.Ο Κυριος και η Κυρια Σμιθ(2,5: Απλώς ενδιαφέρων +).

    Αλήθεια πως βρίσκεις το σύστημα αξιολόγησής μου; Σου αρέσει, το βρίσκεις σωστό; Δεν σου αρέσει, το βρίσκεις άδικο.
    Εσένα ποια κλίμακα σου αρέσει; Από το 0 έως το 5 ή έως το 10;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ολες οι ταινιες του Hitchcock που εχω δει:
    1.Vertigo 5/5
    2.Psycho 5/5
    3.North by Northwest 5/5
    4.Notorious 5/5
    5.Rear Window 5/5
    6.Rebecca 5/5
    7.The Lady Vanishes 4.5/5
    8.Strangers on a Train 4.5/5
    9.Dial M for Murder 4.5/5
    10.The Birds 4/5
    11.Shadow of a Doubt 4/5
    12.Spellbound 4/5
    13.Marnie 4/5
    14.Suspicion 4/5
    15.The 39 Steps 4/5
    16.The Man who Knew too Much (1956) 4/5
    17.Frenzy 3.5/5
    18.The Wrong Man 3.5/5
    19.Sabotage 3.5/5
    20.To Catch a Thief 3.5/5
    21.The Lodger: A Story of the London Fog 3.5/5
    22.Rope 3/5
    23.I Confess 3/5
    24.Jamaica Inn 3/5
    25.The Man who Knew too Much (1934) 3/5
    26.Family Plot 3/5
    27.Saboteur 2.5/5
    28.The Paradine Case 2.5/5
    29.Secret Agent 2/5
    30.Mr. & Mrs. Smith 2/5
    31.The Farmer's Wife 2/5
    32.Topaz 1.5/5
    33.Torn Curtain 1.5/5

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ έχω δει 38. Σε περνάω :p
    Από αυτές που έχεις δει, δεν έχω δει τις εξής:
    The Farmer's Wife
    The Lodger: A Story of the London Fog
    Sabotage

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα ηθελα πολυ να ολοκληρωσω τη φιλμογραφια του!Αλλα ειχε κανει τοσες πολλες (52 μεγαλου μηκους νομιζω...).
    Το "The Farmer's Wife" ειναι μια βουβη κωμωδια!!!Παντως το περιμενα πολυ χειροτερο!:ρ
    Το "Sabotage" πραγματικα αξιζει (απο τις πιο αγαπημενες μου της αγγλικης περιοδου), οπως και το "The Lodger".Ο ιδιος ο Χιτσκοκ, μαλιστα, ειχε δηλωσει πως το "The Lodger" ειναι η πρωτη μεγαλη ταινια του!Σιγουρα η μοναδικη βωβη του που με αγγιξε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι εγώ θα ήθελα να ολοκληρώσω την φιλμογραφία του.
    Σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Rebecca: Μες στις 10 (ισως 15) κορυφαιες του Hitchcock.

    The Grapes of Wrath: Πολυ δυνατη ταινια (οχι αριστουργημα για μενα), ομως δεν μπορω να τη συγκρινω με το καταπληκτικο βιβλιο του John Steinbeck, ο οποιος ειναι απο τους αγαπημενους μου συγγραφεις!

    The Great Dictator: Επος! Σεκανς ανθολογιας αυτη που ο ΘΕΟΣ παιζει με την υδρογειο, ενω βεβαια στην ταινια ακουμε και τον σπουδαιοτερο λογο που βγηκε ποτε στον κινηματογραφο!

    The Letter: Απο τις καλυτερες ταινιες ενος σημαντικου και πολυ αξιολογου σκηνοθετη του Χολιγουντ.

    Foreign Correspondent: Οχι απο τις κορυφαιες του Χιτς, αλλα αρκετα καλη, συμφωνω με τη βαθμολογια.

    Kitty Foyle: The Natural History of a Woman: Δεν το 'χω δει..

    Ουτε τον Lubitsch, δυστυχως..

    The Sea Hawk: Πολυ καλη ταινια απο εναν εξισου σημαντικο εκπροσωπο του Χολιγουντ.

    ΥΓ: Εχω ολοκληρωσει τη φιλμογραφια του γιγαντα Hitchcock, μαζι με τις πρωτες του, βουβες ταινιες!
    Εξαιρεση, το "Mountain Eagle (1926)" και 2-3 τηλε-ταινιες που ειχε κανει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Rebecca": Πολύ χαμηλά το 'χεις :p. Εγώ από την άλλη το έχω πολύ ψηλά διότι πρόκειται για φίλμ-νουάρ.

    "The Grapes of Wrath": Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο. Όπως έχω ξαναπεί γενικά δεν μου αρέσει να γίνεται η σύγκριση μεταξύ βιβλίου και ταινίας διότι σχεδόν πάντα θα υστερεί η ταινία έναντι του βιβλίου. Θεωρώ ότι είναι δυο διαφορετικές τέχνες όπου η κάθε μια έχει τις δικές της χάρες. Επομένως πιστεύω ότι η ταινία πρέπει να κρίνεται σύμφωνα με τα κινηματογραφικά κριτήρια κι όχι με τα λογοτεχνικά. Αυτή είναι η άποψή μου. Επίσης ένα άλλο πράγμα που θέλω να πω είναι ότι όταν χρησιμοποιώ την λέξη αριστούργημα για μια ταινία δεν το κάνω με την αυστηρή έννοια της. Όταν μια ταινία μου αρέσει πάρα πάρα πολύ την λέω αριστούργημα κι ας έχει προβλήματα/μειονεκτήματα, κι ας μην έχει κανένα μήνυμα, κι ας μην ασχολείται με ζητήματα περί ανθρώπινων-κοινωνικών αξιών κτλ. Επειδή -όπως άλλωστε ξέρεις- είμαι λάτρης της φόρμας, του ύφους και γενικά της κινηματογραφικής μορφής εμένα μου φτάνει όταν μια ταινία την χρησιμοποιεί με τέτοιο αριστοτεχνικό τρόπο που να απογειώνει το θέμα με το οποίο ασχολείται η ταινία.

    “The Great Dictator”: Όντως έπος. Έχει φοβερές σεκάνς με κορυφαίες φυσικά αυτήν που λες με την υδρόγειο (ένα οπτικό γκανγκ τσαπλινικής ευφυΐας) και της ομιλίας του στο φινάλε (όντως ο σπουδαιότερος (και διαχρονικότερος θα πρόσθετα εγώ) λόγος που βγήκε ποτέ στον κινηματογράφο). Με τα “αντικειμενικά” μου κριτήρια σίγουρα είναι αριστούργημα.

    “The Letter”: Εγώ τον William Wyler τον θεωρώ όχι μόνο έναν από τους κορυφαίους σκηνοθέτες του Χόλιγουντ αλλά και γενικά έναν από τους κορυφαίους. Κρίμα που το σινεμά του δεν είναι τόσο διαδεδομένο κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι λίγοι εκείνοι που ασχολούνται πραγματικά με το κλασικό Χόλιγουντ. Η αξία του για μένα είναι πολύ μεγάλη.

    “The Sea Hawk”: Χαίρομαι που αναγνωρίζεις την αξία ενός, όπως είπες κι εσύ, πολύ σημαντικού σκηνοθέτη του Χόλιγουντ. Δεν περίμενα να σου αρέσει τόσο πολύ μια ταινία με πειρατές της κλασικής εποχής του Χόλιγουντ. Βέβαια δεν είναι μια απλή και συνηθισμένη ταινία με πειρατές. Από τις καλύτερες του είδους της (βέβαια μην φανταστείς ότι έχω δει και πολλές).

    ΥΓ: Τι λες ρε θηρίο! Εγώ έχω δει 42. Ο Hitchcock είναι ο σκηνοθέτης με της περισσότερες ταινίες που έχω δει. Μετά έρχεται ο Woody Allen με 41 ταινίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και Woody εχω δει ΟΛΟΚΛΗΡΟ! Ενταξει ρε, ελαχιστες δεν εχεις δει (ποιες;)
    Τυγχανει να προκειται για δυο ΠΟΛΥ αγαπημενους σκηνοθετες, οποτε εψαχνα τις ταινιες τους μανιωδως!

    Το κλασικο Χολιγουντ μου αρεσει πολυ κι εχει αρκετους και σημαντικους εκπροσωπους: Wyler, Wilder, Hawks, Ford, Curtiz, Huston, Cukor, Capra, Preminger, Mankiewicz, Vidor κλπ κλπ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αα κι εγώ έχω δει ΟΛΟΚΛΗΡΟ Woody. Τα TV short, TV special documentary, segment (το "New York Stories" ωστόσο το έχω δει), και TV movie δεν τα μετράω.

    Χαίρομαι που σου αρέσει. Αυτοί που ανέφερες κι αρκετοί άλλοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή